Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

certik_bertik

6. 5. 2011 22:41
tak

holt jste vy hloupý a primitivní, ale my ostatní si to o sobě nemyslíme

0 0
možnosti
ZK

SID09

8. 5. 2011 12:37
Re: tak

záleží také jak se kdo projevuje - prostě autor se peněkud hloupě opravddu projevil !!;-)

0 0
možnosti
JS

Kolumbo

6. 5. 2011 21:47
Dobrý,

ale něco mi s tím "západem" neštimuje. Ani za bolševika nebyly západní věci - hlavně potraviny - "kvalitnější", byly jiné a líp zabalené. A protože byly nedostatkové, byly přeceňované. Sám si jako dítě pamatuju, že jsem si představoval že bych mohl být na pomerančích a banánech, a třeba hruškami, kterých jsme měli plnou zahradu a babička je rozdávala po sousedech jsem pohrdal a nechutnaly mi. Teď si banán koupím jen když potřebuju něco lehčího rychle zhltnout, zato jsem přišel na chuť jak hruškám, tak rybízu a jinému domácímu ovoci. A západní potraviny mi připadnou zbytečně sladké a "přeplácané" ve stylu ornamentů na volantu vozu z Ruska. Ale jak je možné, že české obchody, při stejných cenách zboží a čtvrtinových platech prodavačů nenesou úžasné zisky? Ponecháme-li stranou Německo, copak španělská či italská produktivita práce je až o tolik lepší než česká?

0 0
možnosti
HVJR

Hynek Vilém Jarmila reloaded

6. 5. 2011 22:37
Re: Dobrý,

Ano, produktivita je vyšší, také obrat mají vyšší. A nezahučeli v cenové válce, která včeském obchodě panuje od půlky devadesátých let. Kdo si může na západě dovolit prodávat se ztrátou? U nás byl rozvíjející se trh, tak se to tolerovalo a už to tu nějak zůstalo, zákazník si zvyknul. Jen díky tomu papáme odpadky.

0 0
možnosti
D

Draggo

6. 5. 2011 17:00
Jiste, zapadni dioxiny

jsou lepsi nez ty vychodni. :-P

0 0
možnosti
ZZ

Sidonie_11

6. 5. 2011 15:20
Nevím, nevím...

S tou kvalitou bych to tak šmahem "neodpískala" - lidi by kvalitní věci kupovali rádi. Jenže není, tak musí koupit, co je. A co se týká toho sýra - až bude jasně napsané, z které země jaký výrobek je, pak by se možná polským sýrům vyhýbali. Jenže když je tam jenom "EU", tak to může být jak Polsko, tak Francie...

0 0
možnosti
ZK

SID09

6. 5. 2011 15:28
Re: Nevím, nevím...

Inu např Krolewsky sýr má poměrně vysoký kvalitativní standard - vyšší než průměrné české sýry. Není snad tajemstvím, že řada výrobků pod původními značkovými názvy se vyrábí v jiných zemích. Např. italský parmazán se čím dál tím víc vyrábí na Moravě a exportuje se do ostatních států EU i do itálie, jako originál. !!;-)

0 0
možnosti
MK

AsistentprofParkinsona

6. 5. 2011 14:49
Hochu, hochu

Jen tvé mladí tě omlouvá za tuto hovadinu. Až budeš starší, tak se za takovéto články budeš stydět

0 0
možnosti
JP

johnpeters

6. 5. 2011 15:04
Re: Hochu, hochu

Proč?Vždyť má pravdu!

0 0
možnosti
DK

dakram1

6. 5. 2011 14:42
My...

My na západě nebudeme nikdy...už jsme pr let měli být na úrovni Rakouska (to se tedy musí za břicho popadat)..Nicméně...ještě musíte sníst vagon chleba...protože až budete muset živit dvě děti...a třeba budete obracet každou korunu..tak se nebudete chovat jinak...a Polsko obhajuji...i dnes se při výrobě párků používají tradiční postupy...a díky soukr. zemědělcům (u nás se tomu říká farmář;-D), tak čsto mají kvalitnější a i pěknější ovoce a zeleninu než u nás...

0 0
možnosti
JP

johnpeters

6. 5. 2011 15:06
Re: My...

To je fakt,Polsko není dobrý příklad.To spíš naše firmy švindlují.

0 0
možnosti
MM

captain cook

6. 5. 2011 14:36
na syrech to nestoji

jestli a kdy bude Cesko brano jako ''zapadni" nebo alespon "stredoevropska zeme" namisto dosavadni prircene vychodoevropske kategorie vubec nezalezi na chuti ceskych obcanu a jak drahy je syr, ktery kupuji.

To zalezi na chovani a smysleni obcanu samotnych, kvalite vyrobku ktere produkuji v Cesku, kvalite sluzeb, ktere poskytuji, charakterove solidnosti a spolehlivosti, podstatne snizenemu mnozstvi sibalu a zlodeju, kteri se snazi sve spoluobcany i turisty vzit na hul a sami se na jejich konto obohatit.

0 0
možnosti
DH

malý david

6. 5. 2011 14:10
bydlím u hranic s Polskem

a běžně tam mimo benzin nakupuji i některé potraviny.Není to žádný šmejd,některé jsou daleko kvalitnější než naše české. Dokonce v Černých ovcích na ČT 1 v testu vajec polská vejce nechala daleko za sebou česká bio vejce.

0 0
možnosti
PV

Pan Vajíčko

6. 5. 2011 14:37
Re: bydlím u hranic s Polskem

Souhlas. Bydlím od PL dál, ale často jsem tam jezdil. Vždy jsem si nakoupil na cestu jídlo, často polského původu, většinou v řetězcích patřících francouzům (Auchan ap.). Musím potvrdit, že kvalita polského jídla je daleko vyšší, než českého, přitom za srovnatelné či spíše nižší ceny. Svojí kvalitou v některých případech předčila i jídlo z Rakouska, ke kterému to mám blíže a jezdím a nakupuji tam poměrně často.

0 0
možnosti
JV

JayVandermark

6. 5. 2011 13:47
To je ale blábol

Co vás v té škole učí? Kvalita produktů nezávisí od země, ale od výrobce, takže když budete nakupovat sýry třeba i v německém Tescu, počítejte s tím, že plíseň na tomto produktu nebude uměle vytvořená. Jen tak mimochodem zajímal by mne váš názor na produkty bank a mobilních operátorů v Polsku, respektive porovnat tyto produkty na českém a polském trhu. Jsem zvědav, k jakému závěru dojdete.

0 0
možnosti
PS

Petr-007

6. 5. 2011 13:58
Přesně

Ještě by se dalo dodat, že i výrobce mívá zboží různé kvality. Ten kdo produkuje například exklusivní řadu sýrů muže na trh dodávat i noname šmejdy, což ovšem nesnižuje kvalitu všech jeho produktů.

0 0
možnosti
PS

Petr-007

6. 5. 2011 13:45
Tolik nesmyslů na v jednom textu jsem už dlouho nečetl.

Třeba věta: "Například v Německu chtějí lidé kvalitní zboží a služby, a proto se sami snaží dělat svou práci pořádně", to je opravdová perla. Jinak zrovna potraviny jsou ve východní Evropě dost kvalitní a vyrábí se zde hodně kulinářských extraštychů, to že autor zná jen ty levné o něm něco vypovídá. A Poláci samozřejmě umí vyrobit i kvalitní sýry, to že rodiče panu Novákovi kupují jen levné šmejdy bude problém spíš u nich v rodině než v naší cestě "na západ".

0 0
možnosti
K

kiurcher

6. 5. 2011 14:25
Re: Tolik nesmyslů na v jednom textu jsem už dlouho nečetl.

Pravda, že u nás jsou výrobci, kteří dělají dobré a kvalitní zboží, ale to se u nás téměř nedá koupit - vyváží se totiž právě na západ. A to platí i o Polácích - kvalitní na západ a šunt na východ. Ještě štěstí, že bydlím blízko Rakouských hranic, tak když chci něco lepšího tak si zajedu k sousedům.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS